Refusjonspolicy

Forstå refusjonsberettigelse og behandlingstider

Refusjonspolicy Oversikt

Vi streber etter å gi rettferdige og transparente refusjonspolicyer. Denne siden beskriver når refusjoner er tilgjengelige, hvordan de behandles, og hva du kan forvente når det gjelder timing og beløp.

Refusjonsberettigelse

Berettiget for Full Refusjon

  • Avbestilling 24+ timer før avreise
  • Flyreise avbestilt av flyselskap
  • Betydelige flyforsinkelser (3+ timer)
  • Medisinske nødsituasjoner (med dokumentasjon)
  • Regjeringsreiserestriksjoner
  • Værrelaterte avbestillinger

Berettiget for Delvis Refusjon

  • Avbestilling 2-24 timer før avreise
  • Billettprisforskjell refusjoner for nedgraderinger
  • Ubrukte deler av tur/retur-billetter
  • Servicegebyr refusjoner i visse tilfeller

Ikke Berettiget for Refusjon

  • Ikke-møtte passasjerer
  • Avbestilling mindre enn 2 timer før avreise
  • Meningsendring etter innsjekking
  • Mistede forbindelser på grunn av passasjerforsinkelse
  • Ikke-refunderbare billetttyper

Refusjonsbehandlingstider

Umiddelbar Behandling

Refusjonsforespørsel innsendt og bekreftet

0-1 timer

Intern Behandling

Verifisering og godkjenning av vårt team

1-3 virkedager

Bank Behandling

Refusjon behandlet av din bank eller kortutsteder

3-10 virkedager

Refusjon Fullført

Beløpet vises på din kontoutskrift

Totalt: 5-14 virkedager

Refusjonsmetoder

Opprinnelig Betalingsmetode

Refusjoner behandles til samme betalingsmetode som ble brukt for den opprinnelige bestillingen.

  • Kreditt/Debetkort: 5-10 virkedager
  • PayPal: 3-5 virkedager
  • Apple Pay: 5-7 virkedager

Flykreditt

I noen tilfeller kan du motta flykreditt i stedet for kontant refusjon.

  • Gyldig i 12 måneder fra utstedelsesdato
  • Kan brukes for enhver flyreise
  • Overførbar til familiemedlemmer
  • Ingen utløpsgebyrer

Ombestilling

I stedet for refusjon kan du ombestille flyreisen din for en annen dato.

  • Ingen endringsgebyrer i de fleste tilfeller
  • Billettprisforskjell kan gjelde
  • Gjenstand for tilgjengelighet
  • Må brukes innen 12 måneder

Refusjonsbeløp

Standard Refusjonsbeløp

Avbestillingstid Økonomi Business Første Klasse
24+ timer før 100% refusjon 100% refusjon 100% refusjon
2-24 timer før 100% - 500 NOK gebyr 100% - 750 NOK gebyr 100% - 1000 NOK gebyr
Mindre enn 2 timer Kun flykreditt Kun flykreditt Kun flykreditt

Hvordan Be om Refusjon

1

Logg inn på Kontoen Din

Få tilgang til din bestilling gjennom din BoardingTid-konto eller bruk ditt bestillingsreferansenummer.

2

Velg Refusjonsalternativ

Velg "Be om Refusjon" fra dine bestillingsdetaljer og velg din foretrukne refusjonsmetode.

3

Oppgi Grunn

Velg grunnen til din refusjonsforespørsel og oppgi eventuell påkrevd dokumentasjon.

4

Bekreftelse

Gjennomgå dine refusjonsdetaljer og send inn forespørselen din. Du vil motta en bekreftelses-e-post.

Viktige Merknader

Behandlingstid: Refusjoner tar vanligvis 5-14 virkedager å vises på din kontoutskrift, avhengig av din bank.

Virkedager: Behandlingstider beregnes i virkedager (mandag-fredag, unntatt helligdager).

Betalingsmetode: Refusjoner må behandles til den opprinnelige betalingsmetoden som ble brukt for bestilling.

Dokumentasjon: Behold alle refusjonsbekreftelser og korrespondanse for dine poster.

Trenger du hjelp med refusjoner?

Vårt support team er tilgjengelig 24/7 for å hjelpe deg med spørsmål eller problemer knyttet til refusjoner.